Ny body butter!



Nu har jag och mamma varit på apoteket och köpt en ny body butter.
Den luktar helt fantastiskt, fast den luktar inte så mycket Papaya, den
luktar mer tropsiktmango tycker jag!
129 kr gick den för :)

Hur man gör en inbakad fläta i luggen

ELFs hemsida
Ja just det, glömde jag berätta att Praimern kostar 18,30 KR?

Vad är det nästa ni vill se i en video?



Dagens Make Up

La först en bas, fortsatte med primer. La sedan en brun och
blå ögonskugga. Allt ifrån palleten ifrån Coastral Scens.
Justetja. Ska ju beställa ifån coastral scens imorgon. Yeey :)
Visar med pic's när det kommer :)

Hårtips


Dagens Make Up


Sne mun?

Skulle nyss göra en bild Tutorial sedan så märkte jag att min mun är helt sne! Underläppen är
åt höger...
Så jag blev arg och slutade...
Ska nog ta nya bilder så gör jag en "Rött läppstift" Tutorial
Tycker ni att min läpp är sne?




Dagens outfit


Gorde bilden svartvit, har inget smink just nu, och bara vita kläder..
så det spelar ingen större roll här :)
Vaknade vid halv fyra, det är varför jag inte är sminkad än, men ska
just ta tag i det, så snart kommer även dagens makeup :)

Mina naglar

Först så la jag det hallonröda nagellacket till vänster sedan tog jag det ifrån Depend över
Dom blev blodröda och jätte fina!

Jag idag

Klädsel:
Tröjan är ifrån Lindex på rean för bara 50 kr, halsduk ifrån London, lacktaights ifrån Wear it company
Makeup:
Puder, rouge och maskara bara. Orkade inte sminka mig så speciellt idag för jag vaknade så sent...
Enjåj

Dagens outfit

Föresten, har fixat vattenstämplen nu :)
Iaf, nu är jag osminkad. Har duchat och haft ansiktsmask :) Men
outfiten har jag  haft hela dagen. jag älskar färgen
på tröjan. den piggar upp mitt i vintern. och så är den så skön :D

Ansiktsmask och nyduchad


Dagens Make Up

Inget specielt idag. Mest en bra bas, läppglans och en
bra ögonskugga. Ska snart hem, och då kommer det
upp en Dagens Outfit också.
Enjoy! :)

Mina favoritprodukter år 2010

Jag hittade ett passande test på Killer Colours blogg
som jag tyckte passade just nu och om ni vill ha tips på bra
skönhetsprodukter ;) Så här kommer det:

Rengöring:
Neutrogena Visibly Clear Make-up Remover.
Ansiktsvatten: Demon and angles ansiktsvatten
Skrubb: Neutrogena Visibly Clear Blackhead Daily Scrub.
Mask: H&Ms
Ögonmakeup-remover: Lumenes ögonmakeups remover
.
Serum: -
Dagkräm: -
Nattkräm: Olivs nattkräm.
Ögonkräm: -
Solskydd: -
Primer ansikte: -
Primer ögon: -
Foundation traditionell: -
Foundation mineral: Rimmel london *någonting mer*
Färgad dagkräm: -
Concealer: Make Up stores Cover all mix
Löst puder: -
Fast puder: -Neutral collection ifrån london
Rouge fast: -
Rouge kräm: -
Rouge stain: -
Highlighter: - Face hilighter symphaty (Absolut inte mammas!)
Bronzer: H&Ms
Verktyg ansikte: Foundationborste lindex

Mascara: Lumene blueberry mascara
Mascara vattenfast: -
Eyeliner/kajalpenna: Eyeliner ifrån H&M och vit kajal ifrån pierre rene
Eyeliner flytande:
Face
Eyeliner gel/kräm:
-
Ögonbrynsproduker: -
Ögonskugga fast singel: En blå ifrån loréal (Namnet har suddats ut)
Ögonskugga palett: -
Ögonskugga lös: -
Verktyg ögon: Fluffig ögonskuggsborste från H&M, och en ifrån parfympia

Läppenna: -
Läppstift: Rött läppstift ifrån neutral collektion
Läppbalsam: Rött vaselinläppbalsam (långt ord...)
Läppglans: Loréal Glam shaine, färgen Pearly nude glow 406
Plumper: -
Vektyg läppar: läppensel the body shop
Duschkräm: -
Bodybutter/hudkräm: -
Bodylotion: -
Brun-utan-sol eller en skimmerprodukt: -
Skrubb: Palmolive Thermal Spa Smooting Sugar Scrub.

Shampo: Bobbys
Torrshampo: -
Balsam: Bobbys
Inpackning: Elvital total repair ifrån Loréal
Stylingprodukt: Använder sällan, men i så fall är det bobbys hårspray

Handkräm: -
Nagellack: Depends mörkblåa skimriga.

Baslack: London, vet inte vad.
Topplack: Ett ifrån Depend
Doft dag: Make up stores Twenty forever eller H&Ms Sweet rose




Dagens Make Up


Färgerna jag har använt mig av ser ni här, även vilken
rouge, allt ifrån coastral scens 78 colour pallet.
Väldigt bra pigment i paletten, riktit bra!
Att rekomendera :)
Nåja, jag har även ett läppglans från Dior, sen vanligt puder ifrån
H&M och en foundation mous.
Ganska lätt, och passar till de mesta kläderna. Om man
vill kan man ta bort "sträcken" i sidan av ögonen om man vill det.
Man får prova sig fram :)


Dagens makeup

Ögon
Tre färger ifrån min sminkväska som jag fick i julklapp
Rouge ifrån samma sminkväska
Vit kajal ifrån Pierre Robert
Eyeliner ifrån HM
Två borstar, en ifrån Parfym pia och en ifrån HM
Läppar (ingen bild)
Vaselin och ett ljusrosa läppglans

Dagens Outfit

Skjortan kommer ifrån Cubus, jeansleggings ifrån Gina Tricot och
svarta linnet är ett gymnastlinne ;)
Min dagens Make Up kommer när jag kommer hem.


About

Vi heter Agnes och Linnea, vi är 13 år och bor i örebro.
Den här bloggen handlar om vårat största intresse, alltså
smink, hårfrisyrer, mode, naglar och kläder. Det kommer nog finnas
tutorials, bilder, videor, dagens outfits, dagens makeup med mera
Det var allt vi hade att säga just nu!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0